Renault Kangoo Z.E. - Zöld megoldás vállalkozásoknak

Ha valaki a kishaszonjárműveinek a zöldítésében gondolkodik, akkor elsősorban a francia gyártók jöhetnek szóba. A Renault, a Kangoo Z.E.-vel már régi motoros.
Elektromos kishaszonjármű, Renault Kangoo Z.E.

Renault-Nissan szövetségben ügyesen felosztották zöld vonalon is a szerepeket: a Nissan a Leaffel tarol az utcai autók között, haszonjármű vonalon pedig ott az e-NV200. A Renault-nál a Zoe nem zavarja Leaf köreit, mert nála egy számmal kisebb, haszonjármű fronton viszont ott a Kangoo Z.E., amely két tengelytávval, három és négy köbméteres raktérrel rendkívül praktikus munkaautó.

A jelenleg futó változat elég idős, mert 2007-ben lépett színre a második generáció, amiből 2011 óta gyártanak elektromos kivitelt. A hírek szerint jövőre érkezik a friss, teljesen megújult változat. Ennek a Kangoo Z.E.-nek a paramétereit valószínűleg jóval jobbak lesznek, mint a jelenleg futó változatnak. Ráadásul már a tervezésnél nagyságrendekkel jobban előtérbe kerülhetett az elektromos hajtás.

Ami biztos, hogy az ötajtós, személyszállító kivitelben is elérhető Kangoo Z.E. nem egy Tesla Model S vagy Porsche Taycan dinamikájú jármű. Százra majd tízszer lassabb szökken fel, mint a Tesla, mert a Kangoo Z.E. 22 másodperc alatt éri el az említett tempót… A végsebességét pedig 130 km/órában maximálták.

Az energiát 33 kWh-ás akkumulátor biztosítja, ami a valóságtól elrugaszkodott NEDC mérési módszer szerint 270 kilométeres hatótávolságot biztosít.

Idevágó fontos megjegyzés: a Renault előtt le a kalappal. Azért jár a dicséret a franciáknak, mert a sokaknál meglévő zöld autós rózsaszín ködöt jól eloszlatja a cég, még a nézelődés elején. A Renault a hazai weboldalán ugyanis leírja, hogy a gyárilag megadott hatótáv a való világban 200 km. Ami ennél is pozitívabb, hogy a hőmérséklet, a terhelés és más adatok megadásával, a valós hatótáv kiszámolható. Ez sok csalódástól menti meg az érdeklődőt és a zöld-autós utópiát gyorsan eloszlatja.

A hagyományos motor helyére beépített villanymotor 60 lóerőt és 250 Nm nyomatékot ad le. A fogyasztása pedig 16 kWh/100 kilométer. A villamos technika úttörő mivoltáról sokat elmond, hogy a típus 2011-es színre lépésekor, megkapta az európai Év kishaszonjárműve díjat (Van of the year).

A kettes típusú csatlakozón tölthető autó elődje 1997-ben lépett színre, a Citroën Berlingo/Peugeot Partner párosokhoz hasonlóan ebből is készítettek elektromos változatot, de ami meglepőbb: minimális számú tölthető hibridet is.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek