Megérkezett a VW ID,4 - A motor választék és a technika

A VW, az álca fóliás tanulmányával már korán beharangozta a kompakt méretű elektromos szabadidő-autóját. A legnagyobb népszerűségnek örvendő kategóriában induló autó, remek technikát vonultat fel.
A VW ID.4 technikája

A VW, az álca fóliás tanulmányával már korán beharangozta a kompakt méretű elektromos szabadidő-autóját. A legnagyobb népszerűségnek örvendő kategóriában induló autó, remek technikát vonultat fel.

A szeptember közepén leleplezett modellt – a gyártás teljes felfutásakor – három kontinensen fogják készíteni. A számok elég meredekek, mivel amikor már teljes gőzzel pörög a termelés, akkor évente félmillió darabot szeretnének értékesíteni az ID.4-ből.

A 0,28-as légellenállási együtthatóval (Cd) rendelkező elektromos szabadidő-autó könnyen felismerhető a forgalomban, főleg este. A LED-ekből álló hátsó világításnál különlegesebb az autó első lámpái, ahol szintén LED-es fényforrások ontják magukból a fotonokat. A leghaladóbb fénytechnikát, a teljesen LED-ekből álló, IQ-Light LED rendszer biztosítja.

Az extrák között helyet kapott a kiterjesztett valósággal egybe kötött (AR), a sofőr elé menetadatokat vetítő technológia (HUD). Első körben a 204 lóerős, 309 Nm nyomatékot biztosító villanymotor kerül kerül az autók hátuljába. Ennek a motornak az energia ellátásáról, a netto 77 kWh-ás akku csomag gondoskodik. Ez a kombináció 1225 kilós utánfutó vontatását teszi lehetővé.

A 100 km/órás sebességet, 8,5 másodperc alatt éri el a 160 km/órában limitált végsebességű ID.4. A legizgalmasabb adat, hogy – a WLTP mérési módszer szerint – 520 kilométer az említett típus hatótávolsága. Ez a való világban kb. 450 km-re saccolható. A villany suvnak 21 centis a hasmagassága, ami egész jó érték. A kezdetekben forgalmazott változat, 1225 kilós utánfutót vontathat.

A fenti adatokat adta közre a VW az ID.4-ről, a belépő szintet valószínűleg az 52 kWh-ás akkucsomagú változat jelenti. A motor, az akku kínálat és a töltési idők nagy valószínűséggel alig fognak eltérni a Skoda Enyaq iV-től. A testvér típusnak a motor és az akku kínálatáról itt tájékozódhat.

A hatalmas tengelytávú autóban (2760 mm) 543 literes a csomagtér, ha a hátsó üléseket lehajtják, akkor ez tér 1575 literre változik. Belülről észrevehető a rokonság az ID.3-al, mert a pedálok az ott megismert elindítás és a pillanatnyi állj (pause) jelet kapták.

Benedek Attila

Fotó: VW

Kapcsolódó cikkek

Miért produkál izgalmas versenyeket a Formula-e, és miért veszélyes a F1-re?

Formula E - Jelen és fényes jövő

Izgalmas versenyeket produkál a Formula-E, és komoly jövő előtt áll.

Zoox L5

Zoox 5L - Az önvezető elektromos taxi

Már a forgalomban tesztelik a Zoox kormány és pedálok nélküli járművét.