Škoda Enyaq iV – A motor, hajtás választék és a hatótávok

A cseh márka első elektromos autónak is tervezett modellje, minden igényt kielégít. A spórolós, a ”terepjárós” és sportos beállítottságú vevő is megtalálja a kedvére való kivitelt.
A Škoda Enyaq hatótávolsága és motor választéka

Csodák természetesen nincsenek. A VW csoport nem véletlenül fejlesztette ki euró milliárdokért az MEB néven futó, direkt az elektromos autóknak szánt padlólemezt. Erre a technikára épül a Škoda újdonsága is. Ezért került a motor az Enyaq farába, mint a VW korszak előtti Škodák többségében.

A később megjelenő alapkivitelt, az 55 kWh-ás akkucsomaggal rendelkező változat jelenti. Ebbe 148 lóerős villanymotor került, ez a páros a WLTP mérési módszer szerint 340 kilométeres hatótávot tud. A 11,3 másodperc alatt százra gyorsuló típust, az iV50 név alatt keresni. A végsebességét 160 km/órában maximálták, akár az összes modellváltozatét. Kivétel képez a sportos RS, ahol a végsebesség 180 km/óra.

Az iV60-ban már 176 lóerős motor ”dübörög”, a 100 km/órára történő gyorsulás pedig 8,9 másodpercre csökkent. A hatótáv viszont 390 kilométerre növekedett, köszönhetően a 62 kWh-ás akkucsomagnak.

Akinek nem elégítik ki a vágyait a fentiek, azokra vár a 82 kWh-ás áramtárolóval szerelt iV80. Itt 204 lóerős villanymotort és 8,7 másodperces százra sprintelést találni. A műszaki adatok között az egyik legbiztatóbb az 510 kilométeres hatótáv.

Természetesen lehet ennél is fentebb menni: az iV80X padlólemezében szintén a 80 kWh-ás akkucsomag található, de itt már mind a négy kereket meghajtják. A 4x4-es hajtás a két villanymotornak köszönhető, ez verzió 261 lóerőt teljesít. Aki az RS-t választja, az már 301 lovat kap a pénzéért, és 6,2 másodperces 100 km/órára gyorsulást. Az összkerék-hajtású Enyaq-ok hatótávja 460 kilométer.

A töltési sebességek természetesen a drágább, nagyobb akkus kiviteleknél jobbak. A Škoda kínál univerzális töltőt is, amelyet a hagyományos otthoni foglalat mellett, használható a nyilvános a töltőpontokon.

Az első kiadást az 1895 példányban utcára kerülő Founders Edition jelenti, amely a példányszámával és az elnevezésével is tiszteleg a márka alapítói előtt. Az alapmodell és más változatok, a drágább kivitelek után érkeznek.

Benedek Attila

Fotó: Škoda

Kapcsolódó cikkek

Hogyan tölthetünk fel egy e-autót?

Hogyan tölthetünk fel egy e-autót?

A töltőkábelek és csatlakozók közt nagy különbségek állhatnak fenn.

Zoox elektromos autók

Zoox - A startup, amibe betársult az Amazon

A Zoox sikertörténete, azaz hogyan gyártsunk önvezető, elektromos robot taxit.

Apple elektromos autó

Apple Titan project - Az Apple autó által keltett félelmek

Az Apple elektromos autója, nagy vihart kavarhat az autóiparban. Hogy miért, arról a cikkünkben olvashat.