Mitsubishi Outlander PHEV teszt - Kísért a múlt!

Esetünkben abszolút jó értelemben, ugyanis a japánok 2013-ban dobtak piacra olyan tölthető hibridet, amely felveszi a versenyt a legfrissebb fejlesztésű modellekkel. Nem véletlenül népszerű a használt piacon az előd...
Mitsubisi Outlander PHEV, a tölthető hibridek királya

Közel egy évtizede, a Mitsubishi olyan autót dobott a piacra, amely a megjelenése óta vezeti a tölthető hibrid eladásokat. Ez annyit jelent, hogy az Outlander PHEV félszáz kilométert tesz meg nulla kibocsájtással. Viszonyításképpen: nemrég lépett a tölthető hibridek piacára a Citroën, a Peugeot, Opel, DS és a Jeep is. Plusz a német prémiumok is mostanság hoznak ki félszáz kilométer fölötti elektromos hatótávú suvokat. Ez elég komoly késés.

Itthon érdekes helyzetbe került az Outlander PHEV, mert késéssel és furán vált sláger autóvá, ami több tényezőre vezethető vissza. Az egyik, hogy nálunk 1-2 éve indult be igazán a zöld hullám, előtte igen nagy környezettudatosság kellett a tölthető hibrid vagy a villanyautó megvásárlásához. A másik, hogy 4-5 éve is 11-12 millió forintba került az Outlander PHEV, ezért a pénzért fél évtizede is sok más, izgalmasabb, prémium vagy kevésbé zöld autót lehetett vásárolni.

A fejlett nyugaton ezek a tényezők nem igazán játszottak szerepet, mert külhonban évek óta az autók biztosítása attól is függ, hogy mekkora a jármű CO2 kibocsátása. Az Outlander PHEV eladásai adatai a következőképpen néznek ki: a tölthető hibrid 2018 márciusáig az EU-ban 105 813 db, világszerte pedig 153629 darabos eladást produkált. Az Egyesült Királyságban piac vezető, de a hollandoknál is nagy a kedveltsége.

A holland szál megemlítése nem véletlen, ugyanis onnan kerül hazánkba a tölthető hibrid modellek nagy többsége. S így vált itthon slágerautóvá az Outlander PHEV. A nagyságrendről sokat elmond, hogy a tulajdonosokat és az érdeklődőket összefogó közösségi médiás csoport több ezer főt számlál...

A ráncfelvarrás előtti modellt is tesztelte a szerző, ami megmaradt belőle, hogy az autó nem volt szélvész gyors, terepen elég jó lehetett használni, még utcai abroncsokkal is. 4WD lock állásban, meredek, saras emelkedőre könnyedén ment fel és leküzdötte a vizes fűvel borított domboldalt is.

Fontos megjegyezni, hogy nem veszett el a Mitsubishi dakaros múltja: Thaiföldön kétezer kilométeres terepralin vették részt a széria Outlanderrel. Annyit módosítottak csak az autón, hogy emeltek a szabad-magasságán, terepgumikat kapott és bukóketrecet, így nyerték vele a kategóriát.

A hátránya a régi változatnak, hogy a központi kijelző menürendszere magyarul már akkor sem tudott. A beltérben a fekete zongora pedig lakkot előszeretettel használták. A zöld szabadidő-autó másik negatívuma, hogy teljesen átlagos, nulla egyéniséget sugárzott az orra és a külseje. Kívül-belül azért a pénzért, némi prémiumszerűséget elvárt volna az ember.

Amit ígért azt viszont tudta: ötven kilométert el lehetett vele menni elektromos üzemben és a kocsi hibrid rendszere, már akkor is nagyon kifinomult volt.

Benedek Attila

Fotó: szerző, Mitsubishi

Kapcsolódó cikkek

Zöld SUV-okkal támad a Ford

Zöld SUV-okkal támad a Ford

Az utóbbi években a nemzetközi autópiacon két igazán sikeres, ma már kijelenthetjük, hogy hosszútávú trend alakult ki. Az egyik a SUV-ok térhódítása, a másik pedig a környezettudatos, "zöld" autó, amely elektromos vagy hibrid hajtással rendelkezik.

Kiemelt cikkek

Zöld SUV-okkal támad a Ford

Zöld SUV-okkal támad a Ford

Az utóbbi években a nemzetközi autópiacon két igazán sikeres, ma már kijelenthetjük, hogy hosszútávú trend alakult ki. Az egyik a SUV-ok térhódítása, a másik pedig a környezettudatos, "zöld" autó, amely elektromos vagy hibrid hajtással rendelkezik.