Kia XCeed PHEV teszt - Külső és az utastér

A Kia jóslata szerint, az Xceed lesz Ceed család legkelendőbb tagja. Kipróbáltuk a tölthető hibrid kivitelt.
Kia XCeed PHEV Teszt

A Kia XCeed PHEV tesztje három részes. Az autó töltésével, fogyasztásával kapcsolatos részt itt találja. Ha arról szeretne olvasni, hogy házon belül mely modellek a tölthető hibrid konkurensei és miként válasszon zöld autót, akkor pedig ide kell kattintania.

Tavaly leplezte le itthon a Kia az XCeedet, az utóbbi évek egyik legötletesebb, legeredetibb sajtó eseményén. Már akkor beharangozták, hogy a megemelt XCeed lesz a Ceed család legkedveltebb tagja. Érthető a magabiztosság, mivel manapság itthon és a nemzetközi színtéren is tarolnak a a szabadidő-autók, az enyhén megemelt, telekjáróvá változtatott és a keresztezett modellek (crossoverek). Az utóbbi hónapokban nyilvánosságra hozott néhány nagyvállalat tervéből tisztán látszik, hogy a megszokottnál is jobban az elektromos hajtás felé fordul az iparág. Ezért a Kia XCeed tölthető hibrid kivitele extrém trendi autóvá vált.

Az XCeed külsejében jóval több az újdonság mint gondolnánk, ugyanis csak az első ajtók egyeznek meg az ötajtós kivitellel. Az összes többi karosszéria elemet, kisebb-nagyobb mértékben átrajzolták. A suvos életérzést a fekete, fényezetlen műanyagok és a néhány centis emelés adja.

A dögös külső az egyik legnagyobb vonzerő az újdonságban. Az aranyba hajló Quantum sárga fényezés pedig rendkívül sokat dob az autó külsején. A tölthető hibrid verziót könnyű megismerni, mert zárt, méhsejt szerkezetű a hűtőrácsa. És a lényeg: a bal első sárvédőn található az elektromos töltőnyílás.

A többi Ceedtől történő eltérés nem csak kívül valósult meg, az utastér is dögösebb: sárga cérnával varrt, méhsejt szerkezetű mintákkal díszített ülések és kárpitok találhatók a fülkében. Megfűszerezve sárga színű műanyag betétekkel. Ezek segítségével a különleges külső, belül sem fullad ki, nem válik átlagossá. Így a laza, vibrálós életérzés a fülkében is folytatódik.

Az autó méreteiből adódóan a hely hiányra nem lehet panasz: 188 centi magas vezető mögött, a hasonló magas utas lábainak elegendő a tér, a térdeknél viszont csak 3-4 centi a hely. A zöldség miatt pár dolgot be kellett áldozni, mert a hagyományos motorú XCeed csomagtere 426 literes, ami 1378 literre változik, ha eldöntik a hátsó üléseket.

Mivel a hátsó ülés mögé került a 8,9 kWh-ás akkumulátor és az előtte lévő töltőkábel tároló, így búcsút mondhattunk a dupla fenekű csomagtartónak. És a pótkeréknek, így marad a gumi tömítő hab, a pakktér térfogata a PHEV kivitelben 291 és 1243 liter. A hosszabb családi utazások alkalmával érdemes kalkulálni a lecsökkent méretű raktérrel. Ahol még a kettes típusú, összetekert kábel is elvesz egy kis helyet a csomagok elől.

A másik változás, hogy az autó tömege megnőtt. A hatsebességes dupla-kuplungos váltó, a villanymotor és az extra akku növeli a tömeget. Ez az 1,4-es turbó motoros, kézi váltós kivitellel összevetve a következőképpen fest: 1257 kilóval szemben, a felszereltségtől függően 1519 és 1596 kilogramm. Fizikailag nincs más eltérés a hagyományos motorú XCeedektől, vezetni jóval selymesebb, mint megszokott kiviteleket.

Benedek Attila

Fotó: szerző

Kapcsolódó cikkek

Minden idők legdigitálisabb autója? Leteszteltük a Volkswagen Golf Mildhybridjét

Bétaverzió négy keréken: ráfért volna még a fejlesztés a A VW hibridjére

Tesztünkből kiderült, miben szorul még fejlesztésre a technológia.

Mitsubisi Outlander PHEV, a tölthető hibridek királya

Mitsubishi Outlander PHEV teszt - Kísért a múlt!

Az Mitsubishi Outlander PHEV elődje is igen jó autó volt. Egy kis előző életi tanulmány.