LEVC VN50 - Tölthető hibrid vagy elektromos autó, hatótáv növelővel?

A legkorszerűbb technikával felszerelt haszonjármű megérkezett Magyarországra! 1,5-ös, Volvo turbómotor, 150 lóerős villany motor és 31 kWh-ás akkumulátor jellemzi a LEVC VN50-et.
LEVC VN 50 - Megérkezett Magyarországra a londoni taxi, haszonjármű kivitele - LEVC elektromos haszonjármű

Ha szeretne képbe kerülni a LEVC márka történetével, amely már egy ideje része a Geely csoportnak, akkor csak annyit kell tennie, hogy ide kattint.

Kezdjünk a méretekkel, a Citroën Berlingo és Renault Kangoo ligájában játszó LEVC VN50 5,32 méter hosszú, 2,08 méter széles és 1,88 méter magas. A hosszhoz annyit érdemes hozzáfűzni, hogy ekkora a mérete az átlagos kisteherautóknak…

A kishaszonjármű, 5,5 köbméteres raktérrel rendelkezik, aminek a padlóján elfér két Euro raklap. A teherbírása 830 kilogramm. Mivel kapható taxi és shuttle autó kivitelben is a LEVC VN50, ezért nem meglepő a szenzációs, 10,1 méteres fordulóköre. A minimális fordulókör, a hajtásrendszer mellett az autó másik aduja. Viszonyításképpen, a 3,7 méteres Suzuki Ignis, 9,4 méteres körön fordul...

Az utastér – a fotók alapján – egész igényesnek néz ki, az irányváltókar ismerős lehet a Volvókból. A műszerfalon lévő központi képernyő, a kormány és a kezelőszervek szintén a svéd márka alkatrészei. Így nagy valószínűséggel a LEVC VN50 utastere mellett, az autó biztonsága is nagyon rendben van.

400 voltos, lítium-ion akkumulátor található az autóban, ezt két csomagban helyezték el. Mivel az anyagcég kínai, így nem szerencsés lenézni a villanytechnikát, mert ebben az országban adják el a legtöbb villanyautót, kb. egy milliót évente. A 22 kW-os töltőről, fél óra alatt lehet az akku kapacitásának a 80 százalékára tölteni az akkumulátort. Az autó feltankolva a kétfajta hajtóanyaggal, 485 kilométert tud megtenni. Ebből a tisztán elektromos, kereken 100 kilométer.

Az LEVC VN50 legnagyobb érdekessége, az orrában lévő, 1,5 literes Volvo motornak a szerepe. A turbós három hengeresnek mindössze az a funkciója, hogy áramot termeljen. Ezért valószínűleg egy szűkebb fordulatszám tartományban használják, így csendes és takarékos lehet a működése. A különleges megoldást, kiterjesztett ható távú elektromos autónak vagy tölthető hibridnek is lehet hívni.

Az angol tapasztalatok szerint, havonta 100 font üzemanyag megtakarítást lehet elérni ezzel az újfajta hajtás móddal, a megszokott dízel motorral szemben.

Benedek Attila

Fotó: LEVC

Kapcsolódó cikkek

Mitsubisi Outlander PHEV, a tölthető hibridek királya

Mitsubishi Outlander PHEV teszt - Kísért a múlt!

Az Mitsubishi Outlander PHEV elődje is igen jó autó volt. Egy kis előző életi tanulmány.

Használt hibridet vennél? Ezekre figyelj oda!

Így vásárolj használt hibridet

Mi az, amit mindenképp érdemes ellenőrizned rajta?