Polestar 2, az elektro-csillag a Volvo égboltján

Vajon hány csillag van az elektroautók egén? Nem kevés, de az új Polestar mindet túlragyogja.
Polestar 2, az elektro-csillag a Volvo égboltján

A Polestar szó még nem cseng igazán ismerősen az autósvilágban. A Volvo-rajongók a márkát legfeljebb úgy ismerik, mint a svédek tuningcégét. Az e-autók kedvelői pedig a Polestar 1-re emlékezhtnek, egy 609 lóerős, futurisztikusan ufós küllemű hibridre, amely az elmúlt évben limitált számban, 1500 példányban került piacra.

Most azonban a Volvo és a Geely szerelemgyere egyértelműen a Tesla nyomdokaiba lép, demonstrálva, hogyan kivitelezhetők az elektroautók a legmagasabb színvonalon. Már mielőtt az első Polestar 2 kigurult volna, három díjat nyert el a “Red dot award”-on: többek közt a “2020-as év márkájának” járó legnagyobb elismerést.

Autónk már csak a dizájnja okán is rászolgál erre az elismerésre. A Polestar 1-gyel szemben ezúttal nem egy masszív terepjáróval, hanem egy elegáns, csapott hátú, ötajtós limuzinnal van dolgunk. Az autó arra a platformra bazíroz, amit a Volvo csoportnál CMA-nak, azaz “kompakt moduláris architektúrának” kereszteltek el.

A letisztult formák, a magas hátsó tetővonal, a kacskaringók hiánya már kívülről is az erő benyomását kelti. Nem is csoda, hiszen a két elektromotor - mindkét tengelyen egy-egy - összkerékhajtást biztosít. Az utasok szinte belesüppednek a kényelmes ülésekbe, akárhányszor az autó egy-egy piros lámpa után újra elindul. A Polestar hatótávolsága a sűrű városi forgalomban - az erős rekuperációnak hála - akár 90 kilométer per óra is lehet.

Belülről autónk jóval értékesebbnek hat, mint hűvös riválisa, a Tesla 3. Ezen felül a divatnak is megfelel: kizárólag vegán anyagokat alkalmaz. A bőr helyett alkalmazott, ún. weave-tech textíliák sokkal könnyedebbek. Ráadásul jórészt újrahasznosított anyagokból készülnek, ezért jó lelkiismerettel élvezhetjük az utazást. Elmondható tehát, hogy az elektroautók égboltja egy különösen fényes csillaggal gazdagodott.

Jellemzők

Két elektromos Valeo-Siemens motor

Teljesítmény: 408 lóerő

Csúcssebesség: 205 km/óra

0-100 km/h: 4,7 mp

Hatótávolság: 470 kilométerig

Ár: 19 millió forinttól

Kapcsolódó cikkek

Minden idők legdigitálisabb autója? Leteszteltük a Volkswagen Golf Mildhybridjét

Bétaverzió négy keréken: ráfért volna még a fejlesztés a A VW hibridjére

Tesztünkből kiderült, miben szorul még fejlesztésre a technológia.

Mitsubisi Outlander PHEV, a tölthető hibridek királya

Mitsubishi Outlander PHEV teszt - Kísért a múlt!

Az Mitsubishi Outlander PHEV elődje is igen jó autó volt. Egy kis előző életi tanulmány.