Lexus UX300e – Egymillió kilométeres garancia elég lesz?

A japán luxus márka is késve reagált a Tesla által okozott elektromos forradalomra. Jövőre kerül szalonokba a Lexus első villanyautója.
Egymillió kilométeres garanciát kínál a Lexus

A Toyota vezetője pár éve azt nyilatkozta, hogy elektromos autókat csak akkor fognak gyártani, amikor már az akkumulátorok kapacitása jóval nagyobb lesz és a töltési idejük is sokat rövidül. Amíg ez a technológia meg nem érkezik, addig a tölthető hibridekben látják a jövőt és persze a hidrogén hajtásban. A piac közben annyit változott, hogy a Toyota megváltoztatta az elképzeléseit. Vegyesvállalatot alapított a BYD-vel, a kínai vállalat az egyik legnagyobb név az elektromos autók terén és neki álltak közösen fejleszteni.

A Lexus UX hazai leleplezésénél már belebegtették a hibrid és a benzines modellek melletti harmadik változatot, az elektromost. A luxus suv felépítésén látszódik, hogy nem direkt elektromos autónak tervezték. Az UX alján és a csomagtartójában helyezték el az 54,3 kWh-ás akkucsomagot, amiben 288 darab kis akkumulátor található. Az 50 kW-os gyors töltővel is tölthető akkuk táplálják az első kerekeket hajtó villanymotort, ami 300 Nm-t és 204 lóerőt teljesít.

A WLTP szabvány szerint 400 kilométer körüli az UX300e hatótávja, ami manapság átlagosnak számít. Ez a gyakorlatban kb. 360-370 kilométer körül lehet. Az elektromos prémium suv 7,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége pedig 160 km/óra.

A beépített technika ügyes, ugyanis a Lexus szakemberei nem a komplikált folyadékos akku hűtést alkalmazták, hanem a könnyebb és egyszerűbb léghűtést. Minden egyes akku csomag alatt fűtő elemet helyeztek el, ezt tetőzi, hogy az érzékelők nem csak itt találhatók, hanem minden egyes akku cella alatt. Ez a precíz ellenőrzés, összehangolva az UX300e fűtés szabályozásával egész eredményes megoldásnak tűnik.

Nagyon bíznak a technikájukban a japánok, mert tíz év vagy egymillió kilométeres garanciát adnak az akkucsomagra. A határ a 70 százalékos kapacitás vesztés, ha az alá megy az energia tárolás, akkor működik az ingyenes javítás. A főbb hajtás elemekre a garancia 10 év vagy 200 ezer kilométer.

A fent említett dolgok nagyon okosan lettek kitalálva, ugyanis az egymillió kilométeres garanciával nulla forintból lehet remek reklámot csinálni. Ami ennél is lényegesebb, hogy az egymillió kilométer elindít a társadalomban egy szóbeszédet, ami tovább fényezi a Lexus imázsát. A garancia egyébként úgy él, hogy a minimális karbantartás igénylő elektromos autót rendszeresen kell a márkaszervizbe vinni, ami bevétel a műhelynek, a vevőnek pedig extra biztonság.

Ami izgalmas lehet az újdonságban, hogy a Lexus nagyon ért a fülkében lévő csendhez és a csend teremtéshez. Az elektromos autóknál ez igen lényeges elem.

A pozitívum, hogy 2005 óta 1,7 millió öntöltő hibridet adott el a Lexus, így a hajtásrendszer hangolása terén, meglehetősen nagy rutinnal rendelkeznek. Ezt megspékelték a Lexus Electrified programmal, amely rendszerbe foglalja a kormányzást, a futóműveket, a fékeket és a leírások szerint ez az autó vezetését élvezetessé teszi. A bevetett megoldások, karakteres elektromos autót sejtetnek.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

A Rivian suvjának a technikája

Rivian R1T, R1S – 14000 Nm és 640 km hatótáv

Szuper menettulajdonságok, technika és hatótáv, ez a Rivian.

A teherszállítás forradalmi autója a Tesla Semi?

Tesla Semi - A teherszállítás zöldítése

Zöldülő teherszállítás, megérkezett a Tesla Semi.

Kiemelt cikkek

Zöld SUV-okkal támad a Ford

Zöld SUV-okkal támad a Ford

Az utóbbi években a nemzetközi autópiacon két igazán sikeres, ma már kijelenthetjük, hogy hosszútávú trend alakult ki. Az egyik a SUV-ok térhódítása, a másik pedig a környezettudatos, "zöld" autó, amely elektromos vagy hibrid hajtással rendelkezik.