GMC Hummer EV - Mindenen is átmegy
Új királya lett terepjáróknak, már csak azt kell megtudni, hogy a hivatalos európai Cadillac és Corvette hálózatban elérhetővé teszik-e a GMC Hummer EV-t. Ha igen, akkor az sokat egyszerűsít a 112595 dolláros Edition 1 és társai megvásárlásán. Ekkor csak Bécsig kell elfáradnia a jövendőbeli tulajdonosnak. Az időpont közelít, mert 2021 ősze hamar eljön. A többi verzió érkezéséről és árairól itt olvashat.
Az 5507 milliméter hosszú elektromos kisteherautó terepképességei zseniálisak. Ez nagyban köszönhető a hajtásrendszernek, amely hátul kettő, elől pedig egy villanymotort tartalmaz. Elől és hátul is lehetséges a 100 százalékos zárása a tengelyeknek, a hajtóerő kerekenkénti irányítása szintén megoldott (nyomaték vektorozás). Ez persze nem minden: légrugós, szintszabályzós rugózást kaptak a dupla lengőkaros futóművek.
Ha ez a műszaki színvonal nem lenne valakinek elegendő, akkor ott a bevethető hátsókerék-kormányzás, amely az 1980-as években érte a fénykorát. Érdekesség, hogy ezt a technikát most is 4WS-el rövidítik, mint anno. A megoldás abban segít, hogy a felénk futó kisteherautóknál 30-40 centivel hosszabb GMC Hummer EV 13,5 méteres fordulóköre, 11,3 méterre zsugorodjon... Legalább ennyire izgalmas, hogy az első kerekekkel megegyező szögben elforduló hátsók segítségével, oldalazva is tud haladni a Hummer EV. Ezt CrabWalk néven kell keresni a hajtásmódokban.
Amelyek között megtalálható a normál, a vonatási, az adrenalin és a saját mód. A terepjárást nagyban megkönnyíti, az elektromos hajtás rendkívül finom szabályozhatósága.
A Watts to Freedom állásban adódik a leggyorsabb lehetőség arra, hogy a sofőr füstté változtassa a Goodyear, direkt erre a típusra tervezett terepgumijait. Itt érhető el az 1000 lóerős teljesítmény és a 15592 Nm teljes kihasználása, azaz 3 másodperc alatt lehet elérni a 100 km/órás sebességet.
A terepjárás igen XXI. századi módon történik, mert az autó elején, hátulján és az alján 5 kamera található, összesen pedig 18… Bizonyára lesz olyan tulajdonos, akinek nem elég a gyárilag a 18 colos, 89 centi átmérőjű abroncs, és szeretne valami nagyobbat, ezért a még átalakítás nélkül elfér a sárvédőben a 94 centi átmérőjű gumi is.
A két masszív alsó védőlemezzel ellátott, alacsony súlypontú Hummer EV kerekeinek a maximális rugó útja 33 centi. A gázlómélység 81 centiméter, az autók szabad-magassága – a változtatható hasmagasság miatt – 257, 302 és 404 milliméter között változhat.
Benedek Attila
Fotó: GMC