GMC Hummer EV - Az utastér és az Epic Unreal Gaming Engine

Az új Hummer belsejénél is alapos munkát végeztek a tervezők: az elektromos autó egyik nagy újdonsága a műszerfalon és a 13,4 colos központi kijelzőn futó program. Ami egy új világ kezdetét jelenti.
GMC Hummer EV belseje
 

Az Epic Unreal Gaming Engine kifejezés, eddig leginkább a videójáték rajongóknak volt ismerős. Ezentúl az autósok is képbe kerülnek a névvel, ugyanis egyre több járművet szerelnek fel az amerikai cég által fejlesztett kijelzőkkel.

A 3D-s kezelőfelület kiváló megjelenítést biztosít, gyorsan működik és személyre szabható. Ez annak a törekvésnek köszönhető, hogy a játékokat készítő Epic elindította az autókban használatos kijelzők fejlesztését. Ezzel a kezelőfelületek személyre szabása és sebessége új szintre emelkedett.

A GMC Hummer EV-nél lesz mit variálni és személyre szabni, mert az elsőként kapható Edition 1-et, 18 kamerával szerelték fel. Így terepezés közben lehet látni, hogy például mi található az autó alatt. Otthon pedig láthatóvá válik, ha a macska az elindulás előtti pillanatokban még a villanyautó alatt alszik.

A kormány mögött 12,3 colos színes kijelző található, a központi kijelző pedig 13,4 colos, elfektetett monitor. Az utasteret a szögletes vonalak jellemzik és elég sok helyen felbukkan az Edition 1 felirat. A jellegzetes hűtőrács már inkább dizájn elemként funkcionál, mert ki is lehet világítani. Szerencsére maradtak a terepjárós alapok, a fülke padlózata műanyag burkolatot kapott, amin gumírozott részek találhatók. Ez biztosítja a könnyű tisztíthatóságot. Az utastér kialakításának a vezérelve a praktikusság, a variálhatóság és a kényelem hármasa.

A GMC Hummer EV kisteherautó, de az utastér teteje eltávolítható, így a pickup kabrioletként is használható. A nagy, szellős fülke térérzetét tovább növeli a négy részből álló üvegtető, tető elemeket az autó orrában kialakított csomagtartóba lehet tárolni. A platónak az ajtaja ötféle funkciót lát el, pl. munka asztalként vagy fellépőként is használható.

A GMC Hummer EV-nél kihasználták az elektromos autók egyik előnyét: nélkülözik a belsőégésű motort és a hajtásláncot. Ezért az új Hummer orrában elhelyeztek egy rakteret, így már előre is lehet pakolni. Ha nem a napfénytetőt tárolja benne a tulajdonos.

A prémium kisteherautó olcsóbb, átjelvényezett kivitele már munkára optimalizáltabb lesz. A raktér oldalában tárolókat, csatlakozási pontokat és konnektorokat alakítanak ki. Így munkára és szabadidős célra igazán ütős lesz a Chevrolet Silverado és vagy GMC Sierra jelvénnyel forgalomba kerülő Hummer klón.

Benedek Attila

Fotó: GMC

Kapcsolódó cikkek

Lucid Motors

Lucid Motors - A megvalósult ígéret gyár a Szilícium völgyből

A Lucid Motors, a cég, amely anno Mercedes Vitóban tesztelte a 900 lóerős hajtásláncát.

Lucid Air adatok

Lucid Air - A zöld luxus ára és a hatótávok

Már 1080 lóerős elektromos autóval is lehet hasítani, aminek 832 kilométeres a hatótávolsága.