Bollinger B1, B2 - Az elektromos terepjáró és kisteherautó

A Peter Bollinger által 2014-ben alapított vállalkozás, munkára és szabadidős célra tervezte a komoly terepjáró-képességekkel rendelkező modelljeit.
Minden akadályt leküzd a Bollinger elektromos terepjárója és kisteherautója. De ki húzza ki sárból a nehéz autót?

Nagy valószínűséggel erdészetekben, kőbányákban, nemzeti parkokban, természet közeli, körülményesen megközelíthető helyeken lesz leginkább alkalmazva a vonalzóval rajzolt terepjáró (B1) és kisteherautó (B2).

Persze városban is, hogy a tulajdonost menőbbé tegye a többi autós előtt. A 2018. novemberi premieren leleplezett autó előrendelései egész jól futnak, mert eddig tízezer körüli előleget fogadtak be. A bemutató óta változott néhány dolog az autóknál és pár technikai dologra is fény derült.

A műszaki oldalról érdekességeket is nyilvánosságra hoztak, a legizgalmasabb, hogy az autók változtatható hasmagasságát, hidro-pneumatikus rendszerrel érik el. Olyan nyomástartó gömbök találhatók a futóműveknél, mint a Citroënekben. Ezzel a rendszerrel csodákra lehet képes terepen a Bollinger, ugyanis a dupla lengőkaros futóművekkel szerelt, sima aljú autó szabad-magassága változtatható. A két szélső érték 25,4 és 51 centi… Ez sok tulajdonost feljogosít majd arra, hogy olyan helyekre menjen el vele, ahonnan nagyon körülményes lesz kihúzni, még traktorral is.

A New York-i vállalkozás egy része mostanság költözött Detroit közelébe, mivel a sorozatgyártás a komoly és régi autóipari múlttal rendelkező területen sokkal egyszerűbb. Itt nagyságrendekkel könnyebb képzett személyzetet és beszállítókat találni.

A változások közé sorolható az akkumulátor teljesítménye. A kezdetekben 60 mAh-s csomagról beszéltek, ami meg is maradt a 192 kilométeres hatótávval együtt. Közben megérkezett a 100 kWh-ás pakk is, amely már az erdőkben, sivatagokban történő közlekedést kockázatmentesebbé teszi a maga 320 kilométerével. Ezek a valósághoz közeli, az EPA által mért adatok lennének. Ennél életszerűbb, hogy kevesebb kilométerrel lehet számolni, mert az autó nagy üvegfelületei – főként a teljes üvegtető miatt – a fűtés és a hűtés rengeteg energiát igényel.

Két villanymotor hajtja a Bollinger autóit, az ide tartozó számok 614 lóerő és 906 Nm, de találhatók extrák a kerékagyakban. Ez a Mercedes Unimognál és a Hummer H1-nél is bevetett extra áttétel, amivel plusz hasmagasságot nyernek.

Az autókat 2268 kilóval lehet terhelni, és 3402 kilós utánfutót tudnak elhúzni. A járművek méretei a felénk megszokott kisteherautóknál egy kicsit nagyobbak, 5,27 méteres a hossza, amihez négy centi híján két méteres szélesség tartozik, a magasság pedig 184,6 centi.

A kifutott Land Rover Defenderre nagyon hasonlító fülke alumíniumból készült, hasonlóan, mint a Land Rovernél. A masszív alváz viszont nem acél, hanem szintén az ezüstösen csillogó könnyűfém. A Bollinger karosszériájának különlegessége az alagút, amely az autó elején kezdődik és végig fut a járművön. Ebben ötméter hosszú, laposabb dolgok is szállíthatók. A B2-es kisteherautó rakterében elfér 72 darab, 122x244 cm méretű fa lap is.

Benedek Attila

Kép: Bollinger

Kapcsolódó cikkek

Egymillió kilométeres garanciát kínál a Lexus

Lexus UX300e – Egymillió kilométeres garancia elég lesz?

Egymillió kilométeres garanciával csábít az első Lexus elektromos autója

A teherszállítás forradalmi autója a Tesla Semi?

Tesla Semi - A teherszállítás zöldítése

Zöldülő teherszállítás, megérkezett a Tesla Semi.

Az elektromos autókat gyártó Rivian háttere

Rivian R1T és R1S – Tűzijáték és felhajtás nélkül

Az elektromos suvot és kisteherautót gyártó Rivian háttere