Volkswagen MEB platform - Az ID villanyautók technikája

A Volkswagen azt állítja, hogy az ID modell család legalább annyira korszakalkotó lesz a cég életében, mint a Bogárról, a Golfra váltás volt. Az újdonság technikája igen ügyes és "olcsón" gyártható.
A VW ID család alapja, a forradalmi padlólemez.

Az első részben vázoltuk a Volkswagen padlólemez stratégiájának a történetét és hátterét, most pedig a jövőbe mutató technika következik, amivel nagyon komolyak a tervei a német vállalatnak. Mielőtt a részletekbe elmerülnénk, elsőként a számokkal a nagyságrendekkel érdemes képbe kerülni. A tervek arról szólnak, hogy a 2019-ben elindult gyártás 2025-ig egymillió darab MEB padlólemezen futó elektromos autó fog készülni. Persze nem csak a megújult VW logó alatt futó villanyautók fognak erre épülni, hanem a prémium márkákat kivéve, mindegyik villanyautó. Ez 2030-ig egészen meredek számokat is produkálhat, az előrejelzések szerint - minden verziót beleszámolva – háromszáz autónak lehet a később ismertetett technika az alapja.

Ez úgy lehetséges, hogy a felépítmények, karosszériák készítése kicsit visszatér az autózás aranykorába, ami az első és második világháború közötti időszakot jelenti. Ekkor úgy működtek a dolgok, hogy a gyárak - főleg a luxus márkák - csak működőképes alvázakat is eladtak. A kuncsaft pedig különféle karosszéria építőknél tettetett rá karosszériát. Nem teljesen ez a világ fog eljönni, de az azonos alapnak köszönhetően sokkal egyszerűbb különféle karosszériákat gyártani. Ezért lehet ekkora számú modellváltozatra számítani, a tucatnyi márkánál. Plusz mát ott a Ford a legnagyobb nevek közül, amely használja a közeljövőben az MEB platformot.

Az alapot az a gördeszkára hasonlító padlólemez képviseli, ami biztonságos helyet ad a különféle méretű akkumulátor csomagoknak. A hajtásrendszer, az egyfokozatú váltóval a farban helyezkedik el. Így végre lesz hátsó hajtású Volkswagen, Škoda és sok más érdekes autó. Különféle méretű akkumulátor csomagokat használnak, így az autók tömege is eltérő lesz, így viszont a hatótávolság nem változtatható meg átprogramozással, mint a Tesláknál.

Az erre a megoldásra épülő járművek három technikája részre bontható. Ezek fizikailag elég jól el is határolhatók egymástól. Az autó töltését szolgáló egység a kocsi orrában helyezkedik el, az akkumulátor csomag mögötte. A hajtásrendszer pedig hátul.

Az MEB padlólemez nagy előnye a rugalmasság, ugyanis az első és a hátsó tengely közötti távolság viszonylag rugalmasan változtatható, így számtalan autó építhető rá. Erre bizonyíték, a VW által az évek alatt bemutatott tanulmányautók sora. Az eltűnő kardán alagút, motortér és asok változás a karosszéria belseje és külseje tervezésekor is lehetőségeket nyit meg, amelyek egy új, izgalmas korszakot jelentenek az autóiparban.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Chevy Bolt EV, amikor kis egyterű villanyautót dobsz piacra ott, ahol a suv és a kisteherautó a menő

Chevrolet Bolt EV – Az elérhető árú villanyautó születése

A Chevy Bolt EV háttere, pl. milyen rokoni szálak fűzik az Opel Merivához.

Chevrolet Bolt EV - Egy elektromos autós veszteség anatómiája

Chevrolet Bolt EV - Avagy mekkora az egy autóra jutó veszteség?

Chevrolet Bolt EV, a praktikus és nagy hatótávú autó kalandjai Európában Opelként, és az egy autóra jutó vesztesége