Mitsubishi Outlander PHEV teszt – A töltő keresési para ellenszere

Az Outlander remek válasz arra, hogy miként legyen környezetbarát és hogyan mellőzze az elektromos autók egyik legnagyobb hibáját: a töltési parát.
Az ideális zöld autó?

A ráncfelvarrás az autóiparban azt jelenti, hogy az autón kicserélik a könnyen és olcsóbban változtatható műanyag elemeket, pl. lökhárító, hűtőmaszk. És - jó esetben - az autó motorjait korszerűbbre cserélik. Az utóbbinak az oka a környezetvédelmi szabványok szigorodása vagy az általános fejlődés.

Az Outlander aktuális változatánál is a fentiek szellemében történtek a változások.

A legfőbb átalakulás, hogy az eddig használt kétliteres motort, 2,4 literes, alacsony fogyasztásra és csekély kibocsájtásra optimalizált váltotta (Atkinson ciklusú motor). A hátul lévő villanymotor teljesítménye tíz százalékot nőtt (95 LE, 195 Nm) és az autó alján elhelyezett akkumulátor kapacitása 13,8 kW-ra növekedett. A rendszer összteljesítménye pedig 230 lóerőre emelkedett.

Az alap koncepció maradt: a motor nincs fizikai kapcsolatban a hajtással, a generátor csatlakozik hozzá, fölötte található a rendszer vezérlése. Az első és a hátsó kereket villanymotor hajtja, közvetlenül.

Az autó három üzemmódot tud, a legzöldebb a már 135 km/órás sebességig működő elektromos, ahol nyugodtan gyorsítva lehet teljes csendben közlekedni. Teljes töltéssel a gyári érték 45 kilométer, de ez 50-re feltornászható. Az átlagos felhasználónak elég ez a kilométer szám, így a rendszeres otthoni vagy munkahelyi töltéssel nullázni lehet a benzin fogyasztást. Hibrid módban időnként besegít hajtásba a robbanómotor, miközben lassuláskor, lejtmenetben visszatölt a rendszer. A harmadik mód nagyobb sebességnél vagy komolyabb gyorsításnál lép színre.

Ilyenkor az akkumulátor és az áramot termelő motor is bele adja az összes energiáját a rohanásba. Ha ez nem lenne elég, ott a Lancer Evókban érlelt 4x4-es rendszer, most már kibővült a Sport és a havas körülményekre optimalizált Snow móddal. Az egésznek a lelke a programozás és az, hogy a fenti módok, összhangban működjenek...

Az elődre ezen téren sem lehetett panasz, de az új modell még kifinomultabbá vált. A váltások a hajtásban észrevehetetlenek, és az egész rendszer nagyon jól működik. A dinamizmus érezhetően több lett az az Outlander PHEV-ben, és ez nem csak a 10,5 másodperces szára gyorsulásnak köszönhető. Kanyarokban is fürgébb, és az autó élettel telibb. Ezeket elég nehéz szavakba önteni, érdemes kipróbálni.

A teszt alatt elég csehül álltunk az utcai töltéssel, ennek előnye az volt, hogy megnéztük az ”éhezésre” tervezett hagyományos motor fogyasztását. Ez jó eredménnyel zárult, mert 6,4 literes átlagot produkált a közel ötméteres, 4x4-es hajtású autó... Közúton, a hat literes fogyasztás is elérhető, ami kiváló érték. Ha az ötven kilométeres elektromos üzemet is beleszámítjuk, akkor a 3,5-4 literes fogyasztás könnyedén hozható.

Mitsubishi Outlander PHEV 4WD Elegance SE

Hossz/szél./mag.: 4695/1800/1710 mm

Motor: 2360 cm3, 135 LE/, 211 Nm+2 villanymotor Σ:230 LE

Gyorsulás (0-100 km/h): 10,5 s

Ár: 15 477 000 Ft (Alapár: 14 477 000 Ft)

Tesztautó: MM Import Kft.

Benedek Attila

Fotó: Mitsubishi, szerző

Kapcsolódó cikkek

Mitsubisi Outlander PHEV, a tölthető hibridek királya

Mitsubishi Outlander PHEV teszt - Kísért a múlt!

Az Mitsubishi Outlander PHEV elődje is igen jó autó volt. Egy kis előző életi tanulmány.

Használt hibridet vennél? Ezekre figyelj oda!

Így vásárolj használt hibridet

Mi az, amit mindenképp érdemes ellenőrizned rajta?