Mitsubishi Outlander PHEV teszt – A töltő keresési para ellenszere

Az Outlander remek válasz arra, hogy miként legyen környezetbarát és hogyan mellőzze az elektromos autók egyik legnagyobb hibáját: a töltési parát.
Az ideális zöld autó?

A ráncfelvarrás az autóiparban azt jelenti, hogy az autón kicserélik a könnyen és olcsóbban változtatható műanyag elemeket, pl. lökhárító, hűtőmaszk. És - jó esetben - az autó motorjait korszerűbbre cserélik. Az utóbbinak az oka a környezetvédelmi szabványok szigorodása vagy az általános fejlődés.

Az Outlander aktuális változatánál is a fentiek szellemében történtek a változások.

A legfőbb átalakulás, hogy az eddig használt kétliteres motort, 2,4 literes, alacsony fogyasztásra és csekély kibocsájtásra optimalizált váltotta (Atkinson ciklusú motor). A hátul lévő villanymotor teljesítménye tíz százalékot nőtt (95 LE, 195 Nm) és az autó alján elhelyezett akkumulátor kapacitása 13,8 kW-ra növekedett. A rendszer összteljesítménye pedig 230 lóerőre emelkedett.

Az alap koncepció maradt: a motor nincs fizikai kapcsolatban a hajtással, a generátor csatlakozik hozzá, fölötte található a rendszer vezérlése. Az első és a hátsó kereket villanymotor hajtja, közvetlenül.

Az autó három üzemmódot tud, a legzöldebb a már 135 km/órás sebességig működő elektromos, ahol nyugodtan gyorsítva lehet teljes csendben közlekedni. Teljes töltéssel a gyári érték 45 kilométer, de ez 50-re feltornászható. Az átlagos felhasználónak elég ez a kilométer szám, így a rendszeres otthoni vagy munkahelyi töltéssel nullázni lehet a benzin fogyasztást. Hibrid módban időnként besegít hajtásba a robbanómotor, miközben lassuláskor, lejtmenetben visszatölt a rendszer. A harmadik mód nagyobb sebességnél vagy komolyabb gyorsításnál lép színre.

Ilyenkor az akkumulátor és az áramot termelő motor is bele adja az összes energiáját a rohanásba. Ha ez nem lenne elég, ott a Lancer Evókban érlelt 4x4-es rendszer, most már kibővült a Sport és a havas körülményekre optimalizált Snow móddal. Az egésznek a lelke a programozás és az, hogy a fenti módok, összhangban működjenek...

Az elődre ezen téren sem lehetett panasz, de az új modell még kifinomultabbá vált. A váltások a hajtásban észrevehetetlenek, és az egész rendszer nagyon jól működik. A dinamizmus érezhetően több lett az az Outlander PHEV-ben, és ez nem csak a 10,5 másodperces szára gyorsulásnak köszönhető. Kanyarokban is fürgébb, és az autó élettel telibb. Ezeket elég nehéz szavakba önteni, érdemes kipróbálni.

A teszt alatt elég csehül álltunk az utcai töltéssel, ennek előnye az volt, hogy megnéztük az ”éhezésre” tervezett hagyományos motor fogyasztását. Ez jó eredménnyel zárult, mert 6,4 literes átlagot produkált a közel ötméteres, 4x4-es hajtású autó... Közúton, a hat literes fogyasztás is elérhető, ami kiváló érték. Ha az ötven kilométeres elektromos üzemet is beleszámítjuk, akkor a 3,5-4 literes fogyasztás könnyedén hozható.

Mitsubishi Outlander PHEV 4WD Elegance SE

Hossz/szél./mag.: 4695/1800/1710 mm

Motor: 2360 cm3, 135 LE/, 211 Nm+2 villanymotor Σ:230 LE

Gyorsulás (0-100 km/h): 10,5 s

Ár: 15 477 000 Ft (Alapár: 14 477 000 Ft)

Tesztautó: MM Import Kft.

Benedek Attila

Fotó: Mitsubishi, szerző

Kapcsolódó cikkek

Ford Puma hibrid teszt

Ford Puma teszt - Fókuszban a lágy hibrid rendszer

Hogyan működik az új Ford Puma mild hibrid kivitele a gyakorlatban?

Kia Ceed SW lágy-hibrid teszt

Kia Ceed SW lágy-hibrid - Az egész pályás letámadás anatómiája

A Kia lágy-hibridként kínálja a dízel motorját. Jó ötlet? .