Hibrid autók nőknek - Zölden és trendin

A környezetvédelem az utóbbi években slágertémává vált. Ezért nem véletlen, hogy előtérbe kerültek a városi környezetben jól érvényesülő elektromos autók és a hibridek. Az utóbbiakból válogattunk.
Ha trendi akar lenni a nő, akkor milyen hibridet válasszon?

Fontos megjegyzés a hibridekkel kapcsolatban, amelyek használhatók az elektromos autókra is. Érdemes megtanulni a vezetésükkel kapcsolatos trükköket, így a jármű kevesebbet fog fogyasztani és élhetőbb lesz a vezetése. A másik tanács, hogy a hibridek leginkább városban tudnak érvényesülni, ebben a környezetben lehet megtakarítani velük a legtöbb üzemanyagot. Aki többet jár városok között, annak nem biztos, hogy érdemes a feláras zöld technikában gondolkodnia.

Az első hölgyeknek ajánlható zöld autó a Toyota Yaris 1,5 Hybrid. A japánok már nálunk is beindították a dízeleket kisöprő hibrid ”hengert”, ezért nagyrészt nekik köszönhető, hogy ez a technika elterjedt. A 101 lóerős Yaris-t nyugis városi haladásra tervezték, nagyobb tempónál és erős gyorsításkor előjön ennek a hibrid generációnak a ”betegsége”. Ez egy alkatrésznek, a fokozat-nélküli sebességváltónak (CVT) köszönhető.

Ez okozza azt, hogy erősebb gyorsításnál a Yaris motorja bőg, miközben az autó alig halad. A bégetésre emlékeztető hang zavarhatja vezetőt, ennél az autónál ezzel sajnos együtt kell élni. A megoldást rá a frissebb fejlesztésű rendszerek adják és az, ha nyugodtan közlekednek vele.

Ha részlehajlást vél felfedezni az olvasó a Toyota felé, ez annak köszönhető, hogy a konkurensek mostanában kezdenek csak kisebb, nőknek is szánt hibrideket fejleszteni és piacra dobni. Addig is itt a 2016-ban megjelent C-HR, amelyben 1,8 literes, 122 lóerős hibrid rendszer üzemel. Az autó hazai nagykövete volt Király Viktor, aki idén már át ült egy Rav 4 hibridbe.

A 4,3 méteres, futurisztikus külsejű autó sok nőt hódított meg. Érdekesség, hogy több középkorú hölgy ült át ebbe a modellbe, mert teljesen jól helyettesíti a négyméteresre nőtt kisautókat vagy az egy mérettel nagyobb kompaktokat (pl. VW Golf). A típus eladásairól a számok a legbeszédesebbek: 2018-ban 131348 darabot értékesítettek belőle.

Remek összekötő kapocs a C-HR, az üzletasszonyok, és a tehetősebb anyukák autójához, a Lexus UX-hez. A kötést még Weisz Fanni is biztosítja, aki ebből a típusból ült át a legkisebb Lexus szabadidő-autóba.

A japán prémium suv a legkorszerűbb és a legkifinomultabb hibrid technikát kínálja.

A motorjának a teljesítménye 184 lóerő, az öt milliméter híján 4,5 méter hosszú autó felvonultatott műszaki tartalmáról sok mindent elmond, hogy öt liter körüli száz kilométeres fogyasztással el lehet járni vele... Miközben nem kell elektromos töltőhelyet vadászni, a ”vitorlázgatással” pár kilométert lehet megtenni, tisztán, az elektronok által hajtva. A menetpróbát itt találja róla.

A sort a Suzukival zárjuk, amely szintén kínál hibridet. A Swift érhető el ebben a változatban, a katalógusban SHVS néven futó lágy hibrid rendszerrel. Ez az egyszerűsített és olcsó hibrid technika még takarékosabbá varázsolja a könnyű, de biztonságos Swiftet. A Swiftnél csajosabb külsőt kínál az Ignis, de az 1,2 literes motorú autó is nagyon trendi és takarékos. A lágy hibrid rendszer ide is megérkezett, az autó egyébként jól személyre szabható, dögös kiskocsi. A Jimny mellett a másik stílus ikonja a Suzukinak.

Benedek Attila

Fotó:szerző, gyárak

Kapcsolódó cikkek

Toyota Camry hibrid, avagy hogyan hódítsuk meg Európát

Toyota Camry Hybrid teszt - Amerika kapitány

Az Egyesült Államok legkelendőbb személyautójának a tesztje