Porsche Taycan - Elektromos Porsche, turbóval

Az autó történelem talán egyik leghosszasabb bevezető kampányával vezették fel a Porsche első villanyautóját, amely jelzi az új korszak nyitányát. A két legdrágább változatot dobták elsőként piacra, a Turbót és Turbo S-t.
Porsche Taycan, mitől ennyira drága?

A Porsche hetven éven túl lévő szakértelmét meg kell fizetni, ez jól látszik az új modelljeinek az árázásán is. Aki nem tudja megengedni magának a kb. 49 és 60 millió forintot, annak marad a Tesla. Ezért a pénzért kisebb hatótávot is kap vevő, viszont pl. minimum 26-szor tud egymás után gyorsulni nulláról, 200 km/órára. Miközben a gyorsítások ideje között 0,8 másodpercnyi a különbség. A Porsche szaktudása leginkább a hajtásláncban érvényesül.

Két villanymotor viszi előre a limuzint, a hátul elhelyezettnek a különlegessége, hogy kétsebességes váltót csatlakoztattak hozzá. Az első fokozat az autó kezdeti gyorsítását segíti, a kettes akkor kerül elő, mikor autópályán kell haladni és a 260 km/órás végsebességet akarják elérni. Persze a vezető részéről semmilyen beavatkozást nem igényel a technika, a sofőrnek elég csak a Range, Normal, Sport, Sport Plus beállítania. Aki kedveli a személyre szabást, az megteheti az Individual módban a hajtás saját magára igazítását.

A Taycan különlegessége nem csak az egyedülálló, 800 voltos rendszer, hanem az autót felügyelő komplett rendszer. Ebbe beletartozik a légrugózástól kezdve, a kerekek hajtása, a nyomaték elvétele, a visszatáplálás mértéke. Szóval egy rendkívül összetett, Porsche színvonalú irányítás található a Taycanban, amely remek menetteljesítményeket és élvezetes vezethetőséget eredményez.

Ez számokban a következőképpen néz ki. A megjelent Turbo és a Turbo S változatnál a következőképpen néz ki: 761/680LE, a gyorsulás szára 2,86 és 3,2 másodperc. A hatótáv 412 és 450 kilométer, a 800 voltos rendszernek is köszönhetően a Taycan öt perc alatt (a megfelelő villám töltő esetében) 100 kilométernyi hatótávolságot tud felvenni.

Az autó hosszas felvezető kampányában előkelő helyet foglalt el műszerfal kialakítása és annak szinte teljes képernyős rendszerének az ecsetelése. A vezető előtt 10,9 colos monitor található, ami persze az utas előtti kijelzővel is kiegészülhet. A hangvezérlés és a különféle felületek eredménye, hogy szinte gombtalanná vált a műszerfal.

A felvezetés része volt, hogy a Nürburgringen új rekordot állítottak be a kategóriában. Lars Kern tesztpilóta által beállított rekord a 20,6 kilométeres körön 7 per, 42 másodperc. A száz fölötti kanyarral rendelkező, rendkívül gyors pályán ez remek eredmény, ami tettekre késztette a Teslát is.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Nehéz gyerekkor - így nőtt fel Elon Musk

Nehéz gyerekkor - így nőtt fel Elon Musk

Senki sem hitte volna, hogy egy nap majd a Tesla alapítóját tiszteljük majd benne.

Tesla Model Y teszt

Tesla Model Y menetpróba I. - Hazai pályán a Model Y!

Már itthon is megtekinthető és megvásárolható a Tesla kisebb szabadidő-autója.

Hyundai Kona Electric teszt

Hyundai Kona Electric - Kockázat minimalizálás

Kipróbáltuk a Hyundai Kona Electric-et és pár autóvásárlási jó tanács