Chevrolet Bolt EV – Az elérhető árú villanyautó születése
A karrier amit befuthat Európában a Chevy Bolt EV, az olyan, mint amit használt piacon nagyot menő Chevy Volt/Opel Ampera e páros produkál. A Bolt tervezési munkálatai 2012-ben kezdődtek Dél-Koreában, a General Motors helyi bázisán, ahol a vállalatcsoport kisebb autóit tervezik.
Ezért nem véletlen a hasonlóság, az Opel Merivával.
Tanulmányként 2015-ben debütált, a széria kivitel 2017 januárjában. A bemutató helyszíne jól mutatja, hogy mennyit változott az iparág: a Bolt EV nem a megszokott Detroit Auto Show-n (NAIAS) lepleződött le, hanem a Las Vegas-i elektronikai eszközöket bemutató CES-en...
A Bolt EV tervezésénél pár dolgot benézett a gyártó, az egyik méret, a másik pedig a forma. A méret felénk teljesen ideális, ugyanis a 4166 milliméter hosszú autó, az alsó közép-kategória, tehát a VW Golf méretű személykocsik ligájába tartozik. Ez nálunk teljesen ideális, nem túl nagy, nem túl kicsi, de kint inkább mininek tekinthető.
Szerencsétlennek tűnik a karosszéria forma választás is, mert a tengerentúlon pörögnek legjobban a szabadidő-autók és a kisteherautók. A Bolt pedig - kinti autó méretek miatt – inkább mini egyterűnek tűnik. Ezt szerencsére belátta a Chevy és gőzerővel fejlesztik a Bolton alapuló, jóval piacképesebbnek látszó elektromos suvot.
Az ígéret az volt, hogy elérhető áru és jól használható villanyautót dobnak piacra. Ezt sikerült végrehajtani, mert a belépő kivitel az állami támogatásokkal együtt 30 ezer dollárba kerül, tehát a nálunk is fájdalom küszöbnek számító 9-10 milliós ár körül található. Ezért a pénzéért, az EPA szerint mért - tehát a valóshoz nagyon közeli - 417 kilométeres hatótávolságot tudó autót kapnak a vevők.
Benedek Attila
Fotó: Chevrolet