Elektromos autók nőknek - A prémium liga 1.0

Sajnos az elektromos autók többsége eleve a tehetősebbeknek szólnak, ugyanis a zöld járművek többe kerülnek, mint hagyományos társaik. Most a leginkább nőknek szóló prémium autókat járjuk körül.
Elektromos autók nőknek, a prémium liga.

Első az ismertetésben a januárban a szalonokba kerülő új Peugeot 208-as, amelyet eleve úgy terveztek, hogy készül belőle teljesen elektromos változat. Az e-208-at 136 lóerős villanymotor hajtja, a hatótávja egész korrekt: a valósághűbb mérési módszer (WLTP) 338 kilométeres távot ígér, amiből ha 280 km lesz, akkor is jól járunk.

Ez az érték már azt vetíti előre, hogy Magyarországon belüli utazásokra aránylag jól használható az e-208-as. A hazai bemutatón sikerült megtenni pár kilométert a benzines változattal, sajnos az elektromos kivitelt ekkor még csak a gyártósoron volt. A jól kinéző autó több dolog miatt is illik a prémium ligába, a legfőbb: 9 990 000 forint az állami kedvezménnyel lentebb vitt fogyasztói ára.

Kb. ezen a szintem mozog majd az Opel Corsa elektromos változata is, a paraméterei szinte megegyeznek, ugyanis a két autó műszakilag azonos alapokra épül.

A Honda e-vel nem vakítanak a japánok: a városi közlekedést célozzák meg és prémium terméknek állítják be. A csajosnak könnyedén nevezhető modell a Fiat 500 és a Mini retro vonalát lovagolja meg. Az előd, amire utal a Honda e, az első Civic, amelyet 1972 és 1979 között gyártottak.

A beígért 220 kilométeres hatótáv elég a városi közlekedéshez vagy rövidebb ingázáshoz, bejáráshoz. A Honda belülről is nagyot villantott az egész műszerfalat beborító kijelzővel és a fa borítással. Ráadásul remek vezethetőséget ígérnek a japánok.

Ez teljesíthetőnek is látszik a padlólemezre rögzített akkumulátor (35,5 kWh) és a hátsó kerekeket hajtó, 315 Nm-t tudó villanymotor miatt. Két lóerőszámmal érhető el a Honda e: a gyengébb 136, az erősebb pedig 154 lovat rejt. A belépő szintű modell 11 099 000 forintért vihető haza, mínusz az állami támogatás.

Ha már feljött a jó vezethetőség, akkor ezen a vonalon tovább is mehetünk, mert a Mini is leleplezte a tisztán elektromos apróságát. Az angolok 2009-ben már futottak egy kört a teljesen elektromos Minivel (Mini E), amiből anno egy 500 darabos kísérleti flottát ki is gördítettek.

A Mini Electric a Honda e filozófiáját követi, mert a papíron 235-270 kilométeres hatótávú járgány, leginkább városi közlekedésre alkalmas. Az ország gyors átszelelése mostanság elég körülményes ezzel a technikával és töltőhálózattal.

Benedek Attila

Fotó: gyárak

Kapcsolódó cikkek

Beutazza a fél világot a BMW i3, mire kész lesz.

BMW i3 - A komplikáltság gyönyörűsége

A BMW i3 szénszálas váza, az USA-ból érkezik a német gyárba.

Electrify America, a VW botrány gyermeke, avagy német zöld áldozás a környezetvédelem oltárán.

Electrify America - A VW jóvátételi projektje

Electrify America, íme a VW által kifejlesztett amerikai töltőhálózat.

Formula-e történelem, hajdani politikus tette sikeressé az elektromos versenysorozatot.

Formula E - Történelem, jövőbe látással

Formula E története, akik meglátták a jövőt.