StreetScooter Work - Az elektromos haszonjármű

A német posta által kifejlesztett haszonjármű családot már nem csak a német postások használják, hanem azok is, aki megbízható és zöld munkaautóra vágynak. A dobozos, platós és hosszított rakterű autók ideálisak a városi áruszállításra.
StreetScooter Work - Az elektromos haszonjármű!

A StreetScooter történetéről, fejlesztési filozófiájáról és a háttéréről itt olvashat. Most a részletek jönnek. Teslás menetteljesítményeket nem kell várni a munkaautónak készült StreetScootertől, amely több változatban kapható. A belépő szintet a Work jelenti, amely a normál tengelytávú változat mellett elérhető a hosszabb, L kivitelben is.

Aki igazán nagyban gondolkodik, az választhatja a Forddal közösen készített XL-t.

A Work és a Work L három változatban érhető el. Az alapot a német posta által is használt, 4,3 köbméteres dobozzal ellátott változat jelenti. A kisteherautó verziónál az utastér mögött már plató található, amely kérhető olyan extrával is, hogy billenthető legyen. A harmadik kivitelt a felépítmény gyártók nagyon szeretik: ez pedig a fülkés alváz, amire az egyedi felépítmények kerülnek. Az előbb felsorolt változatok elérhetők természetesen a hosszabb tengelytávú L változatnál is. Ez a kivitel enged olyan megoldásokat is, hogy a fülke mögött zárható szerszámost lehet elhelyezni.

A fülke kétszemélyes és rendkívül egyszerű kialakítású. A tolató kamera és a mobiltelefon kapcsolattal rendelkező táblagép széria tartozék, az ülést lehet magasságban is állítani. Hogy a napi 300 csomagkihordást városban megoldja a StreetScooter, elég átlagos paraméterekkel rendelkeznie.

A 20 és 40 kWh-ás akku a BMW-től érkezik, amelyre hat év vagy 120 ezer kilométeres garanciát adnak. A villanymotor 200 Nm nyomatékot ad le, miközben a teljesítménye 53 lóerő, ami felszaladhat 65-re is. A minimál szintet képviselő 11 kW-os töltővel, 4,5 óra alatt lehet feltölteni a kapacitásának a 80 százalékára. Az alapváltozat gyakorlati hatótávját és a végsebességét könnyű megjegyezni, mert mindkettő a 85-ös számmal jellemezhető. Ez is mutatja, hogy a városi használat a célterület. A gyártó hatótávnak 101, 187 és 205 kilométert ad meg, ez a való világra lefordítva kb. 85, 120 és 135 kilométeres távolságot jelent.

A teherbírás az alapkivitelnél 585 kiló, amely a hosszabbnál felmehet 720, 795 vagy 805 kilóra is. Aki nagyobban játszik, annak az 1175 kilóval pakolható XL javasolt. A rakterek mérete 4,3, 8 és 20 köbméter.

A haszonjárművek méretei a következőképpen festenek: az alapverzió 4700 mm hosszú, 2087 mm széles és 2039 mm magas. Ha valaki az XL-ben gondolkodik, akkor 5284 mm-es ennek a hossza, a szélessége megegyezik az alapváltozattal, a magassága viszont már 2347 milliméter.

Az árak maradtak a legvégére. A belépő szintű dobozos Work 31950 euróba kerül, a hosszabb L változat pedig 41450 Euróba. A fülkés ”csupasz” kivitel ára lehet a legolcsóbb, de erre egyedileg kell kérni ajánlatot.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Minden akadályt leküzd a Bollinger elektromos terepjárója és kisteherautója. De ki húzza ki sárból a nehéz autót?

Bollinger B1, B2 - Az elektromos terepjáró és kisteherautó

Már kapható a Bollinger elektromos kisteherautója és terepjárója.

A teherszállítás forradalmi autója a Tesla Semi?

Tesla Semi - A teherszállítás zöldítése

Zöldülő teherszállítás, megérkezett a Tesla Semi.

Kiemelt cikkek

Zöld SUV-okkal támad a Ford

Zöld SUV-okkal támad a Ford

Az utóbbi években a nemzetközi autópiacon két igazán sikeres, ma már kijelenthetjük, hogy hosszútávú trend alakult ki. Az egyik a SUV-ok térhódítása, a másik pedig a környezettudatos, "zöld" autó, amely elektromos vagy hibrid hajtással rendelkezik.