Tesla Model Y menetpróba II. - Az első tapasztalatok

A Tesla Model Y hazai bemutatójáról szóló tudósításnak a második része következik. Összefoglalva: praktikus és jó minőségű az amerikai elektromos szabadidő-autó.
Teszteltük a Model Y-ot

A 120 éves Magyar Autóklub nyílt napján, a teljes Tesla kínálatot felvonultatta a hazai vezérképviselet. Ez azért volt jó, mert egyik autóból a másikba átülve, össze lehetett hasonlítani a négy darabos kínálatot. A Model Y, a Model 3 technikájára épül, csak nála magasabb és pufókabb.


Valószínűleg sok Model 3 vásárló átértékeli majd a döntését, mikor kipróbálja az Y-t… Az elektromos suv jóval használhatóbbnak tűnik a mindennapokban és a beltere – a szabadidő-autós külső miatt – nagyobb és kényelmesebb.

”Élőben” látva, szemből furcsa az autó orrának a kialakítása, mert az első csomagtartó lapos, a szélvédő pedig meredeken áll. Ez a párosítás szemből nézve kissé fura kinézetet eredményez, de a 0,23-as légellenállási együtthatót, valahogy el kellett érni.

A Teslákra jellemző minimál dizájn itt is helyet kapott: vízszintesen áll a 15 colos monitor a műszerfal közepén. A műszerfalon végig futó fa elem fának néz ki és a világos színe jól harmonizált a fülke sötétszürke, fekete üléseivel, kárpitjaival és a műanyagaival. Az első üléseknek egész jó az oldaltartása és a kényelme. Az üléseket a megszokott helyen, alul, oldalt lehet állítani. A többi dolgot, kezelőszervet már a képernyőn lévő menükben lehet testre szabni.

Ez elsőre körülményesnek tűnik, pl. a kesztyűtartó menüből történő nyitása, főleg úgy, hogy kézzel kell bezárni… A belülről történő ajtónyitásért felelő mechanizmust, egy gombbal és a munkát elvégző villanymotorral pótolták.

A Tesla rendszere – amely segítségével jó pár méter kábelt és kapcsolót takarítottak meg – a mindennapokban működhet. Ugyanis egyszer kell csak a vezetőnek magára szabnia az autót, utána már a mobilra telepített ”indítókulcs”segítségével, egyszerűen rááll a sofőrre a rendszer.

Az, hogy nincs a vezető orra előtt még egy vetített kijelzős sem, az túlélhető. A sebességet jelző szám, a központi kijelző bal sarkába található. Ezért minimális figyelmet vesz el a vezetés közben a sebesség észlelése.

Az autó különleges, a Model 3-ból ismerős légkondicionáló rendszere nagyon ügyes és hatékony, mert a műszerfal elrejtett résein áramlik be a levegő. Ezért hiányoznak a megszokott szellőző rostélyok. A működése jól látható a légkondi beállításában.

A monitor felbontása kiváló, a tolatókamera képe tű éles és jól használható. A kocsiban lévő kamerák segítségével nem csak az autó rongálóját lehet felvenni, hanem lehet látni a kocsi körül mászkáló gyalogosokat, kisgyerekeket és a házi kedvenceket is. Ez nagy plusz pont érdemel.

A Model Y-nal szerzett személyes tapasztalatokat azzal zárjuk, hogy a kiállított nagy testvér, a felfele nyíló ajtajú Model X műszerfalán lévő fabetétje úgy nézett ki, mint 2000-res években a koreai autókban lévő ”fabetét”. A kistesó műszerfala, hozzá képest jóval letisztultabb és modernebb. A Model Y korai példányait ért minőségi problémákat nem észleltünk, az autó kidolgozása remek volt. A keret nélküli ajtó a suvok között ritkaság és igen látványos megoldás.

Benedek Attila

Fotó: Magyar Autóklub, szerző

Kapcsolódó cikkek

Pazar élmény vezetni, de sokat fogyaszt a Toyota új hibridje

Sporthibrid nagy étvággyal: teszteltük az új Toyota Corollát

A Toyota Corolla Hybrid 2.0 kiváló utazási élményt nyújt - ám eközben jócskán fogyaszt is

Mitsubisi Outlander PHEV, a tölthető hibridek királya

Mitsubishi Outlander PHEV teszt - Kísért a múlt!

Az Mitsubishi Outlander PHEV elődje is igen jó autó volt. Egy kis előző életi tanulmány.

Kia XCeed PHEV teszt

Kia XCeed PHEV teszt - Hibrid, extrákkal

A Kia XCeed PHEV töltése, hatótávja és fogyasztása.