Kia XCeed PHEV teszt - Autó, amely belekerget a kétségbe

A koreai tölthető hibrid rendesen bele tudja vinni a dilemmába a zöld autóban gondolkodókat. Tesztautónk pont azon a határon helyezkedik el, ahol a tisztán elektromos hajtás és a hibrid is elérhetőnek látszik.
Kia XCeed PHEV teszt

A Kia XCeed PHEV tesztje három részes. Az autó töltésével, fogyasztásával kapcsolatos részt itt találja. Az autó külsejével, belsejével kapcsolatos általános tapasztalatokért, pedig ide kell kattintania. Ott azt is megtudhatja, hogy az XCeed PHEV csomagtartó mérete és tömege, miben tér el a hagyományos változatoktól.

A XCeed PHEV 10,35 milliós alapárán nem kell meglepődni. Az autóárak az utóbbi időben rendesen elszaladtak, ez a legfrissebb flotta kibocsájtási szabályoknak köszönhető. A büntetések elkerülése végett, egyre több zöld, azaz drága megoldást kell bevetniük a gyáraknak. A másik árfelhajtó tényező a forint gyengélkedése. Ez a két tényező, amelynek köszönhetjük a magas hazai új autó árakat.

A Kia palettáját nézve, rendesen el lehet veszni abban, hogy milyen zöld modellt válasszon a vevő. Ugyanis állami kedvezménnyel már 8,4 millióért elvihető a gyakorlatban kb. 280-290 km hatótávolságú e-Niro. A nagyobb akkus – 400 km fölötti valós hatótávú – megvásárlásához hozzá kell még tenni, mert az ára 13 milliótól startol. A hibrid oldalt a Niro Hybrid képviseli, ami 10,45 milliótól indul.

A döntés első pillantásra nehéznek vagy lehetetlennek tűnik. Nagy segítséget jelent a dilemmában, ha a vásárló jól ismeri az autóhasználati szokásait. Fontos információ: az XCeed PHEV-nél, amikor csak hibridként használtuk városban – tehát a töltetlen akkut feleslegesen cipeltük magunkkal – akkor odafigyelős közlekedéssel 3,8 literes fogyasztást is produkált.

Ha valaki otthon és a munkahelyén is tudja tölteni az autóját, és 50 vagy 100 km ingázik, akkor gyakorlatilag hatótáv para mentesen tudja villanyautóként használni az XCeed PHEV-t. Ebben a helyzetben van értelme beruházni a tölthető hibridbe.

Ki lehet számolni, hogy havonta, évente mennyi üzemanyagot takarít meg ezzel a modellel. (Érdemes az otthoni áramszámla növekedést is hozzávenni.) A zöld rendszám és a vele járó ingyen parkolás – a kisebb motor teljesítmény miatt – valószínűleg hosszabb távon is megmarad.

Ha nincs otthon és a munkahelyen töltési lehetőség, akkor ez a felállás értelmetlenné teszi a tölthető hibridnek és az elektromos autónak a megvásárlását. Csak az utcai töltőállomásokra hagyatkozni, igen kalandos elektromos autós életet jelent. A másik ellene szóló érv, hogy a nyílt állomások nagy többsége fizetőssé vált, az otthon töltés költségét ezek árban könnyedén túlszárnyalják.

Az autóhasználati szokások és a töltési lehetőségek ismeretével könnyen el tudja dönteni a vásárló, hogy mely zöld hajtásmódú autó megvásárlásába érdemes belevágnia. Még az is lehet, hogy bizonyos életvitelhez a leggazdaságosabb egy hagyományos motorral szerelt, esetleg a zöldek által sokat fekete propagandázott, de amúgy nagyon tiszta dízel autó.

Benedek Attila

Fotó: szerző

Kapcsolódó cikkek

Mitsubisi Outlander PHEV, a tölthető hibridek királya

Mitsubishi Outlander PHEV teszt - Kísért a múlt!

Az Mitsubishi Outlander PHEV elődje is igen jó autó volt. Egy kis előző életi tanulmány.

Kia Ceed SW lágy-hibrid teszt

Kia Ceed SW lágy-hibrid - Az egész pályás letámadás anatómiája

A Kia lágy-hibridként kínálja a dízel motorját. Jó ötlet? .

Kia XCeed PHEV teszt

Kia XCeed PHEV teszt - Autó, amely belekerget a kétségbe

A Kia XCeed tölthető hibrid, árban és sok téren közel található a villanyautókhoz és a hibridekhez. Segítünk megoldani a dilemmát.