Sporthibrid nagy étvággyal: teszteltük az új Toyota Corollát

A Toyota Corolla Hybrid 2.0 kiváló utazási élményt nyújt - ám eközben jócskán fogyaszt is
Pazar élmény vezetni, de sokat fogyaszt a Toyota új hibridje

Sporthibrid nagy étvággyal

A Toyota Corolla Hybrid 2.0 kiváló utazási élményt nyújt - ám eközben jócskán fogyaszt is

Három generáció Auri után a Toyota befejezte a kísérletezést, a legújabb szériát ismét Corollának hívják. Ez vélhetően helyes döntés, hiszen a név jól cseng, rég bejáratott a japán márka által.

Ezen felül a Toyota Corollából most kétféle hibrid változat is kapható: ezek egyike, a 122 lóerős változat inkább a hibridek korábbi híveit célozza meg és mindenekelőtt benzint spórol. A másik modell motorja azonban azok tetszését is elnyerheti, akik a hibrideket egyébként unalmasnak találják: a 180 lóerős rendszerteljesítmény “erős” hibridet működtet, a benzinmotor kapacitása 2 liter.

Leginkább a csomagtéren spóroltak

A jó hír, hogy az extra teljesítmény dacára a Toyota egy takarékos, kompakt autó maradt. Fogyasztása 100 kilométeren 5 liter körül alakul, városi forgalomban 5,5 literig emelkedhet. Ez a Golf 180 lóerős riválisaként ugyan még mindig visszafogott, ám távolról sem a legtakarékosabb ebben a mezőnyben. A hasonló vezetési profilú Prius, illetve Yaris hibrid ennél legalább egy literrel fogyaszt kevesebbet.

A Corolláról elmondható, hogy egy klasszikus hibrid minden erősségével és gyengéjével rendelkezik. Meggyőzően komfortos a csendes, enyhén vibráló motor - amíg az Atkinson-ciklusú motor a terhelés alatt el nem kezd nyöszörögni. Mi ösztönösen inkább óvatosan vezetjük a Corollát. A hétköznapokban több örömöt szerezne számunkra az alacsonyabb fogyasztás, mint a plusz teljesítmény.

A “kis” hibrid 361 literes kapacitású csomagteréhez képest a Corolla Hybrid 2.0 csomagtartója 313 literre zsugorodott, amivel a kompaktautók között éppen csak versenyképes: körülbelül két italláda és egy utazótáska fér bele.

Ami a Toyota Compact autóinak belső terének méretét illeti, az teljességgel átlagosnak mondató. Az ember inkább sportosan elhelyezkedik a volán mögött, élvezve az egyébként kiváló látványt: a belső tér a Priushoz vagy CR-V-hez képest kissé konzervatívan hat, ám magas kivitelezési nívóval büszkélkedhet. Egyes gombok azonban sajnos a sofőr látókörén kívül helyezkednek el.

A “sportos” hibrid futóművének hangolása időnként döcögős, a hátsó tengelyen majdhogynem kemény. Több gyengédséget vártunk volna tőle. A felszereltségéért ezzel szemben az autó jó pontokat kap: a “Safety Sense” asszisztencia például a széria tartozéka. Ez és a további hasznos jellemzők (ülésfűtés, LED mátrix-fény) a Toyotát a jobban felszerelt autók közé emelik. Összegezve: a hibridek terén érződik a Toyota hosszú tapasztalata, mi mégis inkább egy takarékos hibridet választanánk.

AUTOGRAMM

Vezethetőség 3/4

Direkt, szinte kemény futómű- és kormányhangolás, erős hibridmotor

Teljesítmény 3/4

2,0 Liter Négyhengeres 135 lóerő/112 kW plusz E-Motor (109 lóerő/80kW), Rendszerteljesítmény 180 lóerő, Vmax 180 km/h, 0-100 km/h: 7,9s

Fogyasztás 3/4

Norm: 3,9L

Teszt során: 5-től 5,5L-ig

Ár 3/4

29.290 Eurótól

A tesztautó ára: 36.090 Euro




Kapcsolódó cikkek

Mitsubisi Outlander PHEV, a tölthető hibridek királya

Mitsubishi Outlander PHEV teszt - Kísért a múlt!

Az Mitsubishi Outlander PHEV elődje is igen jó autó volt. Egy kis előző életi tanulmány.

Kia XCeed PHEV teszt

Kia XCeed PHEV - A zöldítés elkezdődött

Kipróbáltuk a Kia XCeed tölthető-hibrid kivitelét.

Polestar 2, az elektro-csillag a Volvo égboltján

Polestar 2, az elektro-csillag a Volvo égboltján

A Volvo elektroautója komoly konkurenciát jelenthet a Teslának.